Inilah Rahsia Surat Yasin Ayat Ke-58..Ruginya Kalau Baca Yasin Setiap Malam Jumaat Tapi Tak Tahu,Bantu Sebarkan!

Inilah Rahsia Surat Yasin Ayat Ke-58..Ruginya Kalau Baca Yasin Setiap Malam Jumaat Tapi Tak Tahu, Bantu Sebarkan!

Siapa saja yang membaca Surat YAASIN sepenuhnya dan pada ayat ke 58 surah itu ‘SALAAMUN QAULAN MIN RABBIN RAHIM’ diulang sejumlah 7 kali untuk 7 kemauan baik, In syaa ALLAH dengan izin Yang Maha Esa dan Maha Kuasa, semua hajat kita bakal dikabulkan..

Apabila bisa niatkan sebegini :

YA-ALLAH YA-RAHIM, ampunkan dosa-dosaku dan saudara-maraku..
YA-ALLAH YA-RAHMAN, kurniakan saya isteri, suami, anak-anak yang soleh dan suka pada islam..
YA-ALLAH YA-RAZZAK, kurniakan saya rezeki yang berkat, kerja yang baik dan berjaya didunia dan akhirat..
YA-ALLAH YA-JABBAR, makbulkan hajat penghantar maklumat yang saya dapat ini..
YA-ALLAH YA-MUTAQABBIR, jauhkan saya dari ciri-ciri khianat dan munafiq dan miskin..
YA-ALLAH YA-WADUUD, kurniakan saya dan semua umat Muhammad yang beriman kesihatan zahir batin..
YA-ALLAH YA-ZALJALA LIWAL IKRAM, makbulkanlah semuanya hajatku, dan redhaikanlah saya.. Aamiin…

Berikan dakwah ini pada sahabat anda seramai orang yang bisa atau lebih, tidak ada kerugian bahkan juga digalakkan..
Aamiinkan doa ini
saudaraku.

Allahumma ya ALLAH tanamkan di hati kami perasaan selalu rindu kepada-Mu, ingatkanlah selalu kami tentang dahsyatnya hari akhirat-Mu agar hamba tidak tertipu dengan kesenangan dunia
sesaat ini, ya ALLAH,
ya Tuhan kami, Penguasa hati kami, tetapkanlah hati kami dalam taqwa dan istiqomah supaya tetap dijalan-Mu hingga akhir hayat kelak… Aamiin ya
Rabbal’alamin

Loading...

Mudah-mudahan semua apa yang telah menjadi doa dan hajat kita selekasnya dikabulkan Allah, dan selekasnya dapat panggilan Allah
untuk berkunjung dan menunaikan beribadah haji ke mekkah. Aamiin..
Marilah kita berdoa, bermunajat pada Allah. Mudah-mudahan Allah mengampuni kita, dan menghapuskan kita dari semua dosa yang sudah lalu.
Ya Allah, Ampunilah semuanya dosa-dosa kami, baik punya niat maupun tidak, berkahilah kami, ramahtilah kami, berikanlah kami hidayah-Mu supaya kami selalu dekat kepada-Mu sampai akhir hayat.

Aamiin ya Rabbal’alamin
MASYA ALLAH
Mudah-mudahan Orang Yang Berkomentar “Aamiin” termasuk juga beberapa orang yang sholeh dan sholehah,

Dan Mudah-mudahan yang sekarang ini lagi sakit, sembuh Allah penyakitnya, yang lagi kepengen memiliki anak, mudah-mudahan Allah berikan anak soleh dan soleha, dan yang lagi kepengen dapat jodoh, mudah-mudahan Allah berikanlah jodohnya paling baik sama seperti apa yang diinginkan. Dan untuk kita semua, mudah-mudahan kita meninggal dunia dalam kondisi khusnul khotimah dan bisa masuk surga-Nya dari pintu mana saja yang kita kehendaki. Aamiin ya Rabbal’alamiin
(Cantumkan apabila ada doa spesial, supaya kami beberapa jamaah bisa mengaminkannya)
Ya ALLAH…

✔ Muliakanlah orang yang membaca tausiah ini
✔ Entengkanlah kakinya untuk mengambil langkah ke masjid
✔ Lapangkanlah hatinya
✔ Bahagiakanlah keluarganya
✔ Luaskan rezekinya seluas lautan
✔ Mudahkan semua masalahnya
✔ Kabulkan cita-citanya
✔ Jauhkan dari semua Musibah
✔ Jauhkan dari semua Penyakit, Fitnah, Prasangka Keji, Berkata Kasar dan Mungkar.
✔ Dan dekatkanlah jodohnya untuk orang yang membaca dan membagikan tausiah ini.

Aamiin ya Rabbal’alamin…

Sumber: www.islamituindah.com.my

Loading...

LEBIH ARTIKEL TRENDING…

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

INILAH 5 HAK ISTERI TERHADAP DUIT SUAMI YANG RAMAI PARA ISTERI TIDAK TAHU!… KONGSIKAN AGAR RAMAI YANG TAHU…

Ramai dikalangan para isteri rasa terinaya dengan sikap suami mereka yang tidak memahami bahawa isteri juga mempunyai hak yang perlu ditunaikan oleh seorang suami kepada isterinya.

Ikatan perkahwinan adalah merupakan simpulan tanggungjawab dan amanah besar yang perlu dipikul oleh kedua-dua pasangan, suami dan isteri. Tanggungjawab suami adalah lebih berat daripada tanggungjawab isteri, meskipun ramai yang menganggap isteri lebih banyak beban berbanding suami.

Loading...

Namun begitu, hakikatnya di alam akhirat nanti suami mempunyai bebanan yang lebih berat lagi untuk dilaksanakan, yang akan disoal oleh Allah SWT. Suami akan dipertanggungjawabkan atas segala yang berlaku ke atas isteri dan keluarganya.

Dalam institusi rumahtangga, setiap pasangan suami isteri perlu menyedari bahawa masing-masing mempunyai hak tersendiri. Dalam Islam setiap suami wajib melayani isterinya dengan baik dan setiap isteri juga wajib taat dan melayani suami dengan sebaiknya. Islam adalah agama yang sempurna, setiap hukum dan peraturan yang terdapat bukan hanya memihak kepada lelaki, tetapi juga kepada isteri dan kesemua pihak.

Dari segi nafkah suami kepada isteri, suami perlu sediakan 5 nafkah ini:

makan minum isteri.
Duit belanja diri (Menurut Lembaga Zakat, potongan ke atas isteri adalah RM3000 setahun. Bila dibahagi 12bulan…jadi rm250 sebulan. Pun begitu, ia bergantung pada pendapatan/ehsan suami ) Duit belanja dapur.
peralatan mandian
ubat ubatan / medical
pakaian baru 2 persalinan setahun. Ini termasuk pakaian dalam, telekung, tudung, kasut dll.
rumah yang selesa untuk isteri tinggal dengan aman dan mudah membuka auratnya (tiada yg bukan mahram). Termasuk segala bil berkaitan rumah.

~petikan kuliah Ustaz Fawwaz~

Nasihat saya… kepada isteri, bila dah tahu bab nafkah ni, jangan pula demand lebih-lebih hingga di luar kemampuan suami ye. Apa2 pun ikut kemampuan suami. Jadilah penyejuk hati suami dalam segala keadaan. Kalau suami tak mampu, sedikit yang suami bagi tu kita bersyukurlah. Bila bersyukur, moga Allah tambah nikmat dan hidup pun lebih bahagia.

Satu lagi, tolonglah para isteri untuk amanah dengan duit yang suami beri. Misalnya untuk duit belanja dapur, bila memasak tu jangan terlalu berlebihan. Makan berempat saja, tapi masak macam untuk 10 orang. Bila tak habis, simpan peti ais…terlupa pulak nak makan..akhirnya dibuang. Kata ustaz, isteri yang selalu macam ni…isteri yang khianat. Dia tidak amanah. Mungkin dia tak sedar yang perbuatannya itu boleh mendatangkan dosa.

Bagi suami yang isterinya bekerja pula, jangan sedap sangat guna duit isteri tanpa izinnya. Dah lah duit rumah guna potongan gaji isteri, duit dapur pun under isteri….duit makan isteri kat ofis tak pernah hulur…konon cakap, “duit gaji saya, saya simpan untuk emergency..untuk kegunaan kita jugak”….Awak, kalau isteri awak tu tak halalkan, tak lepas nanti awak kat akhirat.

Ada sahabat saya beritahu, suaminya setiap malam sebelum tidur akan selalu minta maaf dan minta dihalalkan jika dia ada teralpa tentang tanggungjawabnya atau ada termakan duit isterinya. Bila suami cakap macam tu…takkanlah kita tegar untuk tidak memaafkan. Betul tak?

Isteri jika bekerja, walaupun memang bukan tanggungjawab kita untuk cover belanja rumah, tapi jika suami memang tak mampu, kita belajarlah untuk sabar dengan ujian ni, belajar untuk redha dan seterusnya bersyukur. Kenapa perlu syukur?

Bersyukurlah kerana di sebalik ketidakmampuan suami itu, ada hikmah tersembunyi. Allah rupa-rupanya nak bagi kita pahala besar. Mulai sekarang, segala yang kita belanja untuk keluarga tu niatkanlah sebagai sedekah. Sedekah pada keluarga terdekat, pahalanya sangat WOW melebihi pahala sedekah fisabilillah kata ustaz. Sentiasa ingat, hidup kita di dunia ni untuk kumpul pahala sebanyak-banyaknya. Syurga tu kan mahal.

Sesungguhnya sedekah itu menggugurkan dosa seperti air memadamkan api…juga membentengkan kita daripada api neraka.

Semoga bermanfaat. Wallahualam.

Kredit: Duit Suami Nafkah Isteri

LEBIH ARTIKEL TRENDING…

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

6 SEBAB KENAPA ANDA KERAP DIGIGIT NYAMUK BERBANDING ORANG LAIN. KETAHUI SEBABNYA, ANDA PASTI TERPEGUN!…

7 sebab kenapa anda kerap digigit nyamuk berbanding orang lain

Siapa kat sini yang sering menjadi mangsa gigitan nyamuk? Kadang – kala bila kita berada di kawasan banyak nyamuk anda sering menjadi tumpuan gigitan berbanding rakan yang lain.

Pernah tak anda terfikir kenapa anda yang menjadi pilihan nyamuk – nyamuk terbabit? Sebenarnya perkara ini berlaku disebabkan banyak faktor dan iantaranya ialah :

1. Badan yang lebih banyak mengandungi karbon dioksida menjadi salah satu sebab anda lebih tampak menyelerakan pada serangga. Manusia yang memiliki tubuh besar atau mengandung akan mengeluarkan lebih banyak karbon dioksida dan secara tidak langsung ia menjadi pilihan gigitan serangga.

Loading…

2. Mempunyai suhu badan yang lebih tinggi berbanding yang lain

Sekali lagi, manusia yang memiliki tubuh besar dan wanita mengandung kebiasaannya mempunyai suhu badan yang lebih itu, selain itu, orang yang baru lepas melakukan senaman juga akan memiliki suhu badan tinggi berbanding normal.

3. Jenis darah menjadi faktor anda digigit

Kajian menyatakan darah jenis O lebih digemari oleh nyamuk berbanding darah jenis A. Walaupun begitu, tiada kajian lanjut tentang perkara ini.

4. Kajian yang sama juga menunjukkan bahawa sesetengah orang akanmengeluarkan bahan kimia melalui kulit mereka yang menyatakan jenis darah mereka.

5. Komposisi mikrob pada kulit anda

Kita semua mempunyai flora mikrob yang unik dan cantik yang hidup di kulit kita. Malah, kita mempunyai lebih banyak mikrob pada kulit kita berbanding sel-sel kulit yang sebenarnya. Dan komposisi unik mikrob kami mempengaruhi berapa nyamuk yang mahu menggigit kami.

6. Aktif Bersukan

Senaman meningkatkan jumlah asid laktik yang dirembeskan oleh kulit anda, serta meningkatkan suhu tubuh keseluruhan anda. Untuk nyamuk, ini adalah makanan yang lazat dan kopi segar di hadapan seseorang yang baru sahaja bangun dari tempat tidur.

LEBIH ARTIKEL TRENDING…

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

MENGAPA ZINA ITU DISEBUT HUTANG? INI PENJELASAN NABI MUHAMMAD S.A.W.. JANGAN ABAIKAN INFO INI…!

Sesungguhnya zina adalah utang, yang sangat mungkin akan menyeret keluarga dan keturunan kita kelak. Apa maksudnya zina adalah utang? Mari kita simak hadits Rasulullah berikut:

Abu Umamah menceritakan, “Suatu hari ada seorang pemuda yang mendatangi Nabi Shalallahu ‘alaihi wassallam seraya berkata, “Wahai Rasulullah, izinkan aku berzina!”

Para sahabatpun bergegas mendatanginya dan menghardiknya, “Diam kamu, diam!”

Rasulullah Shalallahu ‘alaihi wassallam berkata, “Mendekatlah”. Pemuda tadi mendekati beliau dan duduk di hadapan beliau.

Nabi Shalallahu ‘alaihi wassallam bertanya, “Relakah engkau jika ibumu dizinai orang lain?”

“Tidak, demi Allah wahai Rasul” sahut pemuda itu.

“Begitu pula orang lain tidak rela kalau ibu mereka dizinai”.

“Relakah engkau jika putrimu dizinai orang?”. “Tidak, demi Allah wahai Rasul!”. “Begitu pula orang lain tidak rela jika putri mereka dizinai”.

“Relakah engkau jika saudari kandungmu dizinai?”

“Tidak, demi Allah wahai Rasul!”

“Begitu pula orang lain tidak rela jika saudara perempuan mereka dizinai”. “Relakah engkau jika bibimu dizinai?”

“Tidak, demi Allah wahai Rasul!”

“Begitu pula orang lain tidak rela jika bibi mereka dizinai”

“Relakah engkau jika bibi dari ibumu dizinai?”

“Tidak, demi Allah wahai Rasul!”

“Begitu pula orang lain tidak rela jika bibi mereka dizinai.”

Lalu Rasulullah Shalallahu ‘alaihi wassallam meletakkan tangannya di dada pemuda tersebut sembari berkata, “Ya Allah, ampunilah kekhilafannya, sucikanlah hatinya dan jagalah kemaluannya.”

Setelah kejadian tersebut, pemuda itu tidak pernah lagi tertarik untuk berbuat zina,” (HR. Ahmad).

Dari penjelasan Rasulullah dalam hadits di atas, kita bisa mengetahui bahwa ketika seorang pria berzina dengan seorang wanita, sama saja pria tersebut tengah menzinahi seorang anak perempuan, seorang adik perempuan, seorang calon istri, bahkan juga seorang calon ibu.

Sadarilah bahwa perempuan itu memiliki ayah yang tentu tidak rela anaknya dizinahi, perempuan itu memiliki keluarga yang takkan berkenan dirinya dinodai.

Bayangkan apa rasanya jika kelak engkau memiliki anak perempuan dan anakmu itu dizinahi oleh pemuda yang bermain-main saja dengannya? Bagaimana rasanya? Atau, bayangkan jika engkau menikahi seorang yang kau anggap baik, namun ternyata ia pun pezina seperti dirimu.

Maka berhentilah berzina, kalau tidak ketahuilah bahwa zina itu utang, yang bisa saja mengharuskan keluarga atau keturunanmu untuk membayarnya. Na’udzubillah min dzalik.

Dalam suatu kisah, seseorang datang dan bertanya kepada Imam Syafi’i, “Mengapa hukuman bagi para pezina sedemikian beratnya?”

Maka wajah Imam Syafi’i pun memerah, pipinya merona delima. Lalu beliau berkata, “Karena zina adalah dosa yang bala’ (besar resikonya). Akibatnya akan mengenai keluarganya, tetangganya, keturunannya hingga tikus dirumahnya dan semut di liang sekitar rumahnya.”

Orang itu kembali bertanya, “Mengapa pelaksanaan hukumannya dengan itu? Sebagaimana Allah berfirman, ” Dan janganlah rasa ibamu pada mereka menghalangimu untuk menegakkan agama.”

Maka Imam Syafi’i pun terdiam, ia menunduk lalu menangis. Setelah tangisnya berhenti, beliau berkata, “Sebab zina seringkali datang dari cinta dan cinta selalu membuat seseorang menjadi iba. Kemudian setan datang untuk membuat kita lebih mengasihi manusia daripada mencintai-Nya.”

Lalu orang itu bertanya kembali, ”Dan mengapa Allah berfirman, “Dan hendaklah pelaksanaan hukuman mereka (pezina) disaksikan oleh sekumpulan orang-orang yang beriman? Bukankah hukuman bagi pembunuh, orang murtad dan pencuri, Allah tidak mensyaratkan menjadikannya tontonan?”

Seketika janggut imam Syafi’i basah, ia terguncang. Lalu beliau berkata, “Agar menjadi pelajaran.” Ucapnya sambil terisak.

“Agar menjadi pelajaran,” Beliau tersedu.

“Agar menjadi pelajaran,” Beliau kembali terisak.

Kemudian ia bangkit dari duduknya dan matanya kembali menyala, ia kembali bersemangat dan berkata, “Sebab ketahuilah oleh kalian bahwa sesungguhnya zina adalah utang. Dan sungguh utang tetaplah utang. Salah seorang dalam nasab/keturunan pelakunya pasti harus membayarnya.”

Semoga dapat menjadi pengingat bagi kita untuk menjauhi zina.

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *