KECOH! ‘Nak Pakai, Pakai, Tak Nak Pakai Buang Ke Longkang’ – Butik Gagal Siapkan Baju Pengantin, Viral Di Media Sosial

KECOH! ‘Nak Pakai, Pakai, Tak Nak Pakai Buang Ke Longkang’ – Butik Gagal Siapkan Baju Pengantin, Viral Di Media Sosial

Viral di media sosial video sebuah butik pengantin di Kedah ‘diserang’ pelanggan yang menuntut busana pengantin yang telah ditempahnya tetapi belum disiapkan.

Video dan gambar yang dimuat naik Dayangku Anne itu viral di media sosial, mencetuskan pelbagai reaksi netizen yang menganggap pihak butik berkenaan tidak bertanggungjawab.

“Nak sanding, baju tak siap. The stupid a.k.a bangang wedding planner story.

“Inform baju nikah tak siap jam 10 malam. Kau ingat butik lain bukak 24/7 ke? Pelamin pula tak semengah harga RM1,500. Lain yang dijanjikan, lain yang dapat macam jahanam.

Loading...


“Baju sanding jam 12.30 baru kalut nak gam manik bagai. Ayat dia (pihak butik), ‘Nak pakai, pakai. Tak nak pakai, buang ke longkang’.

“Karpet tak disediakan, kita pula yang kena cari sendiri. Sampin dan tengkolok tak ada, kata kain tak terima. Minta nombor tailor, diberi nombor bangla yang tak wujud.

“Konon ada gangster backup, kau ingat gua hairan ke?” tulis Dayangku Anne di akaun Facebooknya.

Berdasarkan video, ahli keluarga pengantin cuba menuntut pakaian yang telah ditempah, namun pihak butik gagal menyediakan pakaian itu tepat pada masanya. Sedangkan majlis akan berlangsung pada jam 12 tengah hari, di hari kejadian.

Loading...




Berlaku pertelingkahan di antara kedua-dua belah pihak dan keadaan menjadi lebih tegang apabila seorang kakitangan butik itu membaling objek pada ahli keluarga pengantin. Tidak beberapa lama selepas itu, seorang lelaki berbaju merah juga dilihat mahu menyerang mereka.

Difahamkan, pihak pengantin akan membuat laporan berhubung kejadian itu kepada pihak polis dan tribunal pengguna.
sumber thereporter.

.

.

Penjara wanita tentu isinya adalah banduan wanita. Di Amerika Serikat, ada penjara khusus untuk wanita, tapi anehnya sering ada kejadian banduan wanita yang hamil. Nah, bagaimana ya keadaan mereka disana?

Loading...

Berdasarkan laporan dailymail, penjara negara bagian California (Valley State Prison) adalah penjara wanita terbesar di dunia. Setiap bulan, terdeteksi kurang lebih 120 wanita hamil disana, dan setiap tahunnya ada sekitar 340 bayi yang lahir di penjara itu.

Penjara khusus wanita

Setiap tahun ada lebih dari 300 bayi yang lahir, hanya sebagian saja yang tinggal bersama ibunya.

Pemerintah California memberikan program yang memungkinkan ibu dan anak tinggal bersama, tapi tempat tidur yang tersedia sebenarnya terbatas, hanya ada 75 katil, sebagian besar dari mereka hanya boleh memilih membiarkan anaknya diadopsi oleh orang lain atau di kirim ke panti asuhan.

Ada juga yang memberikan anak mereka kepada teman atau saudara mereka, tapi kebanyakan dari mereka berasal dari keluarga menengah ke bawah, sehingga lingkungan mereka pun tidak bagus untuk pertumbuhan anak.

Hal ini benar-benar berita yang yang menyedihkan. Dengan lahirnya 340 bayi per tahun, hanya ada 75 katil yang tersedia.

Tidak seperti penjara lelaki, di penjara ini tidak ada pemisahan berdasarkan kejahatan yang dilakukan dan keadaan disana menjadi berbahaya, dari pencuri biasa hingga pembunuh, semuanya dijadikan satu, termasuk banduan yang sedang hamil.

Para banduan hamil ini boleh mengandalkan suami mereka untuk membawakan makanan bergizi ketika menjenguk.

Meskipun begitu, seorang ibu hamil tinggal di penjara, pasti mengerikan.

Sumber: coco

 

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *