Siapa Sakitkan Hati Isteri Memang Allah Jadikan Hidupnya Tak Berkat. Tak Berjaya! Ini Kisah Benar Seorang Lelaki Bergelar Suami…

Si Suami Sering Ditimpa Masalah Bertubi, Rupa-rupanya, Inilah Yang Dilakukan Kepada Isterinya Yang Menyebabkan Hidupnya Tidak Diberkati!…

Siapa Sakitkan Hati Isteri Memang Allah Jadikan Hidupnya Tak Berkat. Tak Berjaya! Ini Kisah Benar Seorang Lelaki Bergelar Suami…

Gambar Hiasan ( Sumber google image)

Sakitkan hati isteri boleh berlaku atas banyak sebab, tetapi ramai suami yang berpura-pura buat tak nampak dan tak kisah sebab tak nak panjangkan cerita. Tetapi yang mana masih mencari sebab kena rezeki kurang lebat, tolonglah baca perkongsian Ebit Lew ini…

Malam tadi jumpa dengan kontraktor yang jujur dan rajin. Terkesan dan kagum bila jumpa dalam masa 3 tahun ni. Rezekinya melimpah ruah berkat kerja keras dan kejujuran. Jujur dalam kerja dan jujur dalam keluarga..Jaga isteri, ibubapa dan jujur…itulah kuncinya dalam pekerjaan. Ya Allah….kaulah segalanya..

Loading...

Subhanallah, lawa rumah. Cantiknya..yerlah kontraktor..buat sendiri jer..
Dia ucap terima kaseh pada saya. Kerana baru dia siapkan 3 projek besar. Berjuta nilainya..
Dia ucap terima kasih pada saya kerana ramai kawan-kawan fb ustaz beri projek padanya.

Jawab saya, itu semua dari Allah selagi kita jujur dan beri yang terbaik kerana Allah. Semuanya cuma bermakna bila kita buat kerana Allah.. saya takkan cerita pada orang jika kerjanya teruk, tak jujur dan berkualiti. Yang gerakkan hati untuk menulis pun Allah.

Bila berbual dia tak lekang menyebut isterinya. Katanya sehingga hari ini dia lepas solat tak pernah tinggal doakan ibubapa, ibubapa mertua dan isteri.

Ramai orang hidup jadi kelam kabut. Bila tanya rupanya tak sempat berdoa. Solat pun tak..bagaimana harapkan rezeki jika tak sujud pada pemberi rezeki.

Seterusnya katanya saya mendapat doa isteri. Isterinya yang sentiasa mendoakannya. Saya tahu rezeki saya kerana Allah sayang isteri saya. Rezeki anak-anak. Saya jaga hatinya. Saya jujur padanya.
Saya tahu dia memang begitu. Dia selalu khidmat mak ayah mertua ke sana sini.

Katanya pada saya, betul kata ustaz..siapa sakitkan hati isteri memang Allah jadikan hidupnya tak berkat. Tak berjaya. Kerana wanita yakni isteri siang malam uruskan keluarga..mereka amanah dan anugerah Allah.

Loading...

Saya pun panggil isteri saya. Isteriku Bidadari. Saya baca buku isteriku Bidadari tu dari kulit sampai kulit. Saya dah ulang 5 kali ustaz..benar-benar menusuk kalbu. Saya cuba amalkan setiap bab. Saya beli dan hadiah pada kawan-kawan kontraktor yang lain. Saya kata baca buku ini rezeki bukan tentang pandai cari duit. Tapi jadi hamba Allah yang baik dan sayangi keluarga..jujur pada isteri. Jujur pada orang kita sayang.

Ramai orang ingat, duit cuma bekerja siang malam. Ramai orang ingat rezeki bila pandai, cantik, glamour. Ramai orang terlupa ada orang memiliki semua tapi dicabut bahagia dalam hidupnya. Dia tak tahu erti syukur. Ada isteri tak hargai. Ada anak tak dipandang. Ada ibubapa tidak dihormati.

Hakikatnya semua dari Allah. Allah beri bila kita buat baik pada isteri buat baik pada mak ayah dan semua. Bagaimana kita melayani yang dibumi. Begitulah kita dikasihi dan disayangi Allah -ebit lew

Sila Share…Semoga Bemanfaat untuk semua.

Sumber: khalifahmedia.com

LEBIH KISAH KELUARGA…

Loading...

Nak Makan Pun Xdak Duit. Isteri Mengandung Plak. Apa Yg Terjadi Buat Ramai Rasa Sebak !!!

Bukan nak buka aib,tapi aku dah tak tahan dengan perangai adik2 suami aku. Tiap kali gaji mesti ‘hilang’ dahla tumpang. Hulur la sikit. Namun satu hari, ada ke patut suami boleh buat x tahu macamtu…

Nak Makan Pun Xdak Duit. Isteri Mengandung Plak. Apa Yg Terjadi Buat Ramai Rasa Sebak !!! | Saya ingin meluahkan ape yg saya rasa..saya seorang suri Rumah tangga sepenuh masa..manakala suami saya hanya bekerja sbg pemandu Lori..saya Ada seorang anak dan sekarang tengah mengandung anak ke2. dah masuk 34 minggu..

Saya Sgt risau dlm menunggu hari persiapan baby apepun xbeli lagi akibat masalah kewangan..nak mkn kat rumah pun xcukup duit..suami pergi kerja pun xde duit belanja..adik2 saya pula bila mlm Dan hari cuti mesti menumpang mkn dirumah saya..
Tapi sesekali nak beli lauk pun berat..bukanlah nak berkira..tapi dalam ekonomi sekarang gaji suami saya untuk tanggung saya dan anak pun xcukup..Sekarang ni Ada 2 org tinggal ngn saya sementara..bila mereka gaji hilang g dating tgok wayang..bila duit da hbis baru ingat kat kitorg..maybe sbb saya mengandung dan saya rasa stress..suami xpernah mengeluh pun..cuma saya ada rasa sikit tertekan..nak diluah adik beradik..nanti dikata berkira..semoga Allah murahkan rezeki suami saya..terima kasih admin siarkan cerita saya..

Sumber : KisahRumahTangga

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *